En stor dag!

Wyatt Media Group

Idag är det en stor dag i City Networks historia. Idag kulminerar nämligen ett års hårt arbete i  vad som ska bli ett tätt samarbete mellan oss på City Network och ett av landets ledande företag inom digitala tjänster.

Wyatt Media Group underhåller majoriteten av Sveriges alla skolelever och ungdomar genom en sajt som är en av de största i Sverige. I genomsnitt laddas 1 000 000 bilder upp varje vecka av drygt 800 000 medlemmar. Sajten har över 1,3 miljoner unika besökare varje vecka och förutom att man kan ladda upp bilder finns en hel del funktioner såsom kalender, dagbok, album, gästbok, forum och chatt.

Vi pratar om…

Bilddagboken

 

 

 

Som en del av sin fortsatta satsning väljer nu Bilddagboken att inleda ett samarbete med City Network gällande domännamn. Bilddagbokens mer aktiva användare kommer inom kort att kunna ta del av ett paket där både en anpassad blogg och ett domännamn ingår. Detta ger användarna mervärde i form av bättre möjligheter att kunna profilera sig och sin blogg på nätet.

Som VD för en av Sveriges största sajter ställer det självkart stora krav på alla typer av leverantörer som på ett eller annat sätt levererar tjänster till våra medlemmar. City Network har visat sig inte bara ha stabila driftstjänster utan jobbar med oss intimt för att leverera domännamn till oss och vår stora bas av kunder. Vi har gjort ett urval som baseras på kvalitet och pris och City Network är en klar vinnare på båda punkterna bland de svenska registrarerna, säger Bilddagbokens VD, Gustaf Kellner.

Det är självklart fantastiskt roligt att Bilddagboken väljer City Network för att hantera domänflödet på deras sajt. Vi ser det som en bekräftelse för det jobbet som vi har lagt ned under det senaste året för att bli en av de ledande registrarerna där både pris och enkelhet är styrande, säger City Networks styelseordförande, Johan Christenson.

Förutom Bilddagboken driver Wyatt Media Group bland annat Lunarstorm, Bloglovi´n och Tyda.se. I Sverige når deras sajter 82% av alla ungdomar mellan åldrarna 15-20 år och 70% av dem mellan 12-24 år. Med landets bredaste portfölj av digitala tjänster är målet att under de kommande åren befästa sina affärsområdens ställning som den självklara mötesplatsen för unga människor.

Läs vår pressreleasen i sin helhet HÄR

Im the marketing manager at City Network and I publish news and updates from the company.

Facebook Twitter LinkedIn Google+ YouTube