Stolthet och glädje i motgång

En blomma som tack för hjälpen är en sån där gest som gör att tillvaron blir väldigt ljus och härlig. Allt blir plötsligt väldigt enkelt, man andas lättare och för vissa ger det fjärilar i magen. Jag skulle kunna sitta här och låta liknelserna bli än mer överdrivna än de redan är men jag måste få er att förstå hur mycket det här betyder för oss.

I mitten av förra veckan fick vi stora problem i vårt datacenter när ett underhåll inte gick riktigt som planerat. Det var fruktansvärt jobbigt och frustrerande att inte kunna leverera de tjänster som vi utlovat. Inte för att vi var rädda för kritiken – den hade varit välförtjänt, utan för att våra kunder påverkades. Döm av vår förvåning när rösterna från andra sidan plötsligt börjar uppmuntra och heja fram oss i vår frenetiska jakt på en snabb lösning. Vi? Ett bolag som just idag strular med sina tjänster så att kunderna påverkas? Det kan ju inte vara möjligt. Det är ju inte utan att man blir lite tårögd när man inser att vi uppenbarligen gör precis det som våra kunder förväntar sig och vill ha, även när det går fel.

Hur som haver, det var inte förra veckans problem jag skulle fokusera på men det är den huvudsakliga anledningen till att jag skriver det här inlägget.

Det är precis den här mentaliteten som City Network alltid har haft och en mentalitet som jag personligen och rakt från hjärtat känner är den enda rätta – Gör allt du kan för kunden så får du tusenfalt tillbaka. Medans andra, säkert med rätta, uttrycker liknande påståenden i text bevisar vi det för våra kunder varje dag när de kontaktar och blir kontaktade av oss.

Jag kan inte nog uttrycka hur stolta och glada vi blev både för blommorna och för dina tankar om oss som leverantör Tommy. För oss i vardagen handlar det bara om att göra vårt jobb på bästa möjliga sätt  – för alla kunder. Med den senaste tidens uppmuntrande tweets, kommentarer på Facebook, WN och i bloggar samt som kronan på verket blommor inser vi plötsligt hur mycket just det betyder.

/Anders Christenson, Supportchef

Im the marketing manager at City Network and I publish news and updates from the company.

Facebook Twitter LinkedIn Google+ YouTube  

  • Jan Nilsson

    Är nybliven kund hos er (har inte hunnit få upp några sidor än) och har följt detta. Tycker ni har skött det riktigt snyggt!

  • Anders

    Hej Jan

    Välkommen som kund till City Network.
    Tusen tack och riktigt roligt att du är så nöjd.
    Behöver du hjälp nån gång så tveka inte hör av dig till vår support via telefon, e-post, chatt eller twitter.
    Mvh Anders

  • http://blogg.tkj.se/ Tommy k Johansson

    Kul att ni uppskattade min lilla gest. :) Som teknikföretag får ni säkert inte så mycket blomogram, men jag tycker att det är ett trevligt sätt att visa sin uppskattning. Även nördar tycker om en fin blomsterbukett!

    Ni gjorde ett väldigt bra jobb. Som jag skrev i min bloggpost, strular alla servrar alltid förr eller senare så det viktigaste är hur det går till att lösa problemet när det uppstår. Och det tycker jag att ni skötte exemplariskt. Det var ju verkligen inget lätthittat fel!

    • https://www.citysites.se/ Johan

      Som du säger är det relativt sällan man visar sin uppskattning – speciellt i form av något som är mer än ett “tack” i ett email. En blomma är extremt uppskattad och gör mycket för moralen i laget!

      Tusen tack igen Tommy! Vi uppskattar det enormt! Vi hoppas på ett långt samarbete!