Supportrapport Juli

Sommaren är snart slut och Juli månads supportrapport har dröjt alldeles för länge. Bättre sent än aldrig säger vi och hoppas att vår rapport ger dig som läsare större insikt i hur en månad på vår supportavdelning ser ut. Håll till godo!

 

Samtalsstatistik

Precis som tidigare presenterar vi positiva och negativa trender i grönt respektive rött. En del av mätpunkterna låter vi bli att värdera då vi exempelvis anser att antalet inkomna samtal eller total samtalstid inte går att värdera som varken negativt eller positivt. Istället lägger vi fokus på de mätvärden som vi tror är betydelsefulla för dig som ringer in till oss så att du kan se hur ett genomsnittligt samtal till oss på City Network behandlas.

Maj Juni Juli
Antal samtal 1140 1077 777
Total samtalstid 103h6m 103h18m 88h24m
Längsta samtal 1h23m5s 39m55s 58m53s
Genomsnittlig samtalslängd 5m25s 5m45s 6m48s
Genomsnittlig kötid 1m11s 1m24s 0m57s
Längsta kötid 36m50s 22m3s 14m19s
Maximalt antal köande samtal 3st 10st 4st
Inkommande samtal som får köplats 1 92,8% 89,0% 94,2%
Inkommande samtal som får köplats 2 6,5% 7,7% 5,0%
Inkommande samtal som får köplats 3 0,7% 1,9% 0,6%
Inkommande samtal som får köplats 4 0,0% 0,5% 0,1%
Inkommande samtal som får köplats 5 0,0% 0,2%
Inkommande samtal som får köplats 6 0,0% 0,3%
Inkommande samtal som får köplats 7 0,1%
Inkommande samtal som får köplats 8 0,2%
Inkommande samtal som får köplats 9 0,2%
Inkommande samtal som får köplats 10 0,1%
Andelen samtal som blir besvarade inom 120 sekunder 84,6%  79,9% 87,5%

 

Det genomsnittliga samtalet i Juli

  • Fick köplats 1
  • Väntade 57 sekunder på att få svar
  • Pågick sedan i 6 minuter och 48 sekunder

 

Kommentarer

I Juli månad ringde det betydligt färre samtal till oss jämfört med månaden innan. Den genomsnittliga kötiden minskade markant från 1m24s till 57s vilket är riktigt bra. Antalet köande samtal är tillbaka på normala nivåer med maximalt 4 köande samtal under månaden. För att bena ut siffrorna här så kan vi tillägga att 4 samtidigt köande samtal inträffade vid 1 tillfälle och att 3 samtidigt köande samtal inträffade vid 5 tillfällen. Historiskt sett har vi sett att den längsta kötiden direkt påverkas av det längsta samtalet och att dessa sammanfaller och inträffar vid de tillfällen vi är underbemannade.  Den längta kötiden minskade dock under juli och landade på 14m19s trots ett mastodont-samtal på 58m53s.

Vårt interna mål är att besvara alla inkommande samtal inom 120 sekunder. Under juli månad höll vi vårt mål mot 87,5% av alla inkommande samtal. Det är en ökning med 7,6% från föregående månad och innebär att 97 samtal fick vänta längre än 120 sekunder på att få svar.

Nedan visar vi en graf med alla samtal som blir besvarade inom 120 sekunder och hur de är fördelade. Här kan vi bland annat utläsa att 71,9% av alla inkommande samtal blir besvarade inom 30 sekunder.

 

 

 

 

 

Här är en annan tabell som visar hur våra inkommande samtal är fördelade mellan 08:00 och 17:00 (öppettiderna under sommaren). Här kan vi bland annat se att det under juli månad ringde som mest mellan 11:00-11:15 samt runt 13:45.

 

Betyg från mailkontakt

I alla mail som skickas från vår supportavdelning får den som haft kontakt med oss chansen att betygsätta och kommentera hur vi hanterade ärendet. Under juli kom det in 1 sådana betyg .

 

“Helt okej, kort och fokuserat på det viktiga” – Betyg: 8


Kommentarer

Vi vill och främst tacka dig som tog dig tiden att ge oss ett omdöme. Vi vill verkligen ha in fler kommentarer på hur vi hanterar era ärenden och hoppas att fler tar chansen att betygsätta och kommentera. Tveka inte att ge oss lite kommentarer, vi tar mer än gärna emot förslag på hur vi ska presentera dessa rapporter framöver.

Im the marketing manager at City Network and I publish news and updates from the company.

Facebook Twitter LinkedIn Google+ YouTube