Vi söker en (superduper stjärnstopp) SUPPORT (karateninja MrMiyagi mästare) TEKNIKER

City NetworkKarlskrona. Smaka på namnet och föreställ dig sydöstra Sveriges finaste lilla pärla i all sin praktfulla glans. Föreställ dig skärgården, havet och alla original du kommer att möta. Tänk att kunna välja bland 9 olika pizzerior och hela 41 olika frisörsalonger samtidigt som du har ett utbud av natt- och kulturliv alldeles runt knuten. Fundera på hur det skulle kännas att bo i Sveriges soligaste stad och börja klura på hur du ska formulera dig på Twitter när du inte hittar en p-plats på torget.

Denna fantastiska och mytomspunna stad, med en 185 hektar stor schweizerost som kronan på verket, är hem till över 60 000 människor och ett av landets främsta webbhotell – City Network. Karlskrona är således komplett sånär som på en enda sak och det är du!

Just nu söker vi en supporttekniker till vårt huvudkontor i Karlskrona. Kraven på dig är höga men om du ger dig in i matchen lovar vi att du får mångfalt tillbaka. Vi räknar med att du är nyklippt och fin när du påbörjar din anställning hos oss.

 

Som supporttekniker hos City Network möter du dagligen Sveriges i särklass smartaste kunder. Din uppgift är att hjälpa våra kunder med deras dagliga frågor och och problem via telefon, e-post, chatt och i sociala medier.

Vår supportavdelning strävar ständigt efter att svara bättre, snabbare och i rätt kanaler för att alltid vara där våra kunder finns. Vi välkomnar alltid egna initiativ och driv i dessa frågor. Som ansiktet utåt hos City Network är det ytterst viktigt att du är rätt person på rätt plats och det ser vi tillsammans till att du blir. Utöver de dagliga sysslorna kommer du att även att få individuella ansvarsområden inom support.

De flesta veckorna jobbar du 08:00 till 17:00 men tjänsten innefattar också vissa veckor med oregelbunda tider. Framöver kommer vi att gå mot 24-timmarssupport vilket kan innebära fler oregelbunda tider i framtiden.

 

Om City Network Hosting

Vi har vårt huvudkontor i Karlskrona och vi är ett snabbväxande företag inom drift. Vi utmanar hela tiden hela branschen genom lansering av bättre produkter och generellt mer innovativa lösningar. Det är vårt lag som gör skillnaden och som gjort oss framgångsrika. Vi söker nu dig som önskar bli en del av vårt engagerande lag!

Idag är vi en ledande leverantör av drifttjänster i Norden med fler än 20 000 kunder. Våra tjänster inkluderar försäljning och hantering av domänerwebbhotellservrar och virtuella servrar i molnet. Vi var först i Sverige med att lansera en cloud computingtjänst och konkurrent till Amazon – City Cloud. Vi driftar idag över 5000 servrar och har serverhallar i Karlskrona och Stockholm. Vår fokus ligger på infrastruktur och extremt bra support och kundservice runt dessa tjänster.

Vill du jobba i ett snabbväxande företag som hela tiden använder senaste tekniken och som leder vägen i sin bransch? Vi har ett väldigt engagerande lag av människor som är mycket kompetenta. Vi strävar hela tiden att förbättra våra tjänster och hur vi jobbar – men även oss som individer. Vår supportavdelning söker nu ett nytt supportproffs som skall göra vardagen än bättre för våra kunder.

Mer om tjänsten

Titel: Supporttekniker – First line

Typ av anställning: Heltid / Tillsvidare

Var? Karlskrona, Trossö, Sverige, mitt i staun

Vi erbjuder dig:

  • Ett mycket engagerat lag med kollegor som är mycket kompetenta där vi tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet!
  • Möjlighet att påverka. Vi är ett mindre företag där vi lyssnar och har stor frihet under ansvar.
  • En fantastisk miljö och kontor att jobba i. Nyrenoverade lokaler med utsikt mot vår härliga skärgård i Karlskrona.
  • God kompensation, försäkrningar och pension. Du får även ett mobilabonnemang.
  • Ett stabilit och snabbt växande företag med massor av möjligheter framåt för dig.

Typiska uppgifter:

  • Problemlösande. Viktigt att du kan ta initiativ och lösa dem genom att söka på Internet.
  • Telefonsupport – tjänsten kräver en hel del tid i telefon.
  • E-postsupport.
  • Support via Facebook & Twitter
  • Chattsupport.
  • Svara på tekniska frågor av varierande natur. Både Linux och Windows-miljöer.
  • Del av projekt som strävar att förbättra hela supportavdelningen.
  • Initiativ i hur vi kan förbättra. Uppdatering av kunskapsbank och andra källor för att låta kunder bättre söka information själv.

Vi kräver

  • Egna konton på Twitter, Facebook och LinkedIN.

Vi önskar se:

  • En supporttekniker med en genuin vilja att hjälpa kunder och ett stort tålamod runt sådana processer.
  • Öppen att ta längre pass i telefon.
  • Kunskaper om Internet/Web samt operativsystemen Windows och Linux.
  • Gärna erfarenhet om att ha jobbat med webbplatser och teknik och kod runt webbplaser och dess utmaningar.
  • Allmän kunskap om hur man använder e-post och dess system.
  • Allmän kunskap om system administration är en fördel.
  • Goda kunskaper i skrift.
  • Goda kunskaper i Engelska och flytande Svenska (Spanska eller Polska är en fördel)
  • Vi kräver inte specifik utbildning.

Nyckeln för oss här på City är att vi tycker det är roligt och har en passion för det vi jobbar med. Vi vill ha roligt men också jobba hårt och utvecklas. Vi anser att hur du som är person är viktigast och inte just vilken utbildning du har. Att kunna hantera både positiva och negativa situationer och få en kund att komma ihåg oss på ett positivt sätt är värt väldigt mycket. Några saker vi alltid uppskattar är att du är villig att lära dig nya saker, tar initiativ och gillar att lösa problem.

Är du intresserad?

Om du är intresserad av att bli en del av vårt lag här på City skickar du ditt personliga brev och CV till vår supportchef Anders Christenson. Var god skicka din ansökan senast 28:e februari 2014. Skicka den till följande e-postadress: anders(at)citynetwork.se

Tack för du tar dig tiden att söka dig till oss!

Im the marketing manager at City Network and I publish news and updates from the company.

Facebook Twitter LinkedIn Google+ YouTube  

  • JH

    Otroligt pinsam annons… Gör om gör rätt. /r/cringe

  • http://fredriknas.se Fredrik Näs

    Stå på Özgur!

  • Charlie

    Pinsamt indeed. Varför är det ett krav att vara aktiv på sociala medier om man tänkt jobba med att åtgärda kunders problem? Låter som ett dåligt förklätt sälj-jobb i mina öron.

  • Christer Johansson

    En platsannons är snarare en önskelista från företaget / organisationen än en kravlista. Man listar ofta de önskemål man har från den presumtive kandidaten. Problemet är att alldeles för många ser dessa annonser som ett krav “skrivet i sten” som till varje pris måste uppfyllas innan man blir anställd.

    Visst, just denna annons skulle kunna utformas på ett bättre vis och kanske vara lite mer (“detta önskar vi oss av dig”, eller “detta vill vi att du kan”). Men i grunden handlar det om hur du själv tolkar informationen, gör det bästa av situationen och sök till CityNetwork om du tror att du kan klara av deras jobb bättre. :)